Wypełnij online Pobierz program PIT

Niższa stawka podatku za reklamy na blogu

Wiele osób prowadzi własne blogi i strony internetowe. Nieraz umieszczane są na nich reklamy, które w zależności od popularności serwisu przynoszą mniejsze bądź większe przychody. Możliwe jest opodatkowanie reklam na blogu stawką 8,5 procentową w przypadku przejścia na rozliczenie ryczałtem ewidencjonowanym.

W dzisiejszych czasach internet jest jednym z najistotniejszych miejsc w przypadku kampanii reklamowych. Z globalnej sieci korzysta niemal każdy człowiek, przez co za pomocą internetu możemy dotrzeć do każdego. Wobec tego nic dziwnego, że wiele firm reklamuje swoje usługi i towary na blogach i strona internetowych. Większość właścicieli blogów i stron z dochodów uzyskanych na reklamach we własnym serwisie rozlicza się za pomocą 19 procentowej stawki podatku. Większość takich osób nie wie, że może sporo zaoszczędzić przechodząc na ryczałt ewidencjonowany.

Jak płacić niższe podatki od dochodów z reklam na blogu?

Od tego czy będziemy mogli skorzystać z niższej stawki podatku zależy przeznaczenie prowadzonej przez nas strony internetowej. Jeżeli będziemy generować przychody za pomocą witryny działalności gospodarczej, wówczas będziemy musieli zapłacić od nich podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 19%.

Niższe podatki tylko dla hobbystów

Z rozliczania na zasadzie ryczałtu ewidencjonowanego będziemy mogli skorzystać tylko i wyłącznie, wtedy gdy na prowadzonym przez nas blogu lub stronie internetowej nie ma żadnych przejawów prowadzonej działalności gospodarczej. Wobec tego 8,5% podatek dotyczy wyłącznie stron hobbystycznych.

Jak skorzystać z 8,5% procentowego podatku za reklamy na blogach?

Polskie prawo umożliwia zaliczenie sprzedaży reklamy na blogach jako wynajem lub dzierżawę miejsca na stronie internetowej, a następnie rozliczenie przychodów w postaci ryczałtu ewidencjonowanego. W tym przypadku nie mamy jednak możliwości odliczenia od dochodów kosztów uzyskania przychodów, co zmniejsza opłacalność tej opcji.

Umowa, na której trzeba się oprzeć w przypadku rozliczenia na zasadzie ryczałtu ewidencjonowanego to umowa nienazwana, wyglądem jednak zdecydowanie przypomina umowę o wynajem.

Sąd potwierdza korzystanie z ryczałtu ewidencjonowanego w przypadku sprzedaży reklam

Dnia 29 czerwca 2012 w Łodzi odbyła się rozprawa sądowa, w której sąd przyznał podatnikowi możliwość do skorzystania z ryczałtu ewidencjonowanego w ramach wynajmu powierzchni bloga internetowego.

Zobacz więcej w kategorii: PITY

Zobacz również